Pomysł na biznes – sklep z odzieżą XXL

sklepOsoby otyłe lub o nietypowej rozmiarówce jeszcze do niedawna miały ogromny problem z dostaniem odpowiednich dla siebie ubrań. Dziś się to zmienia, choć nadal sieciówki, markety i wiele mniejszych sklepów wciąż nie ma odzieży dla klientów o dużych gabarytach. Na szczęście dla nich na rynku pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych firm, produkujących i sprzedających ubrania dla osób puszystych lub po prostu wysokich. Sklep z odzieżą 3-8 XXL może więc być ciekawym pomysłem na biznes.

Teraz może być dobry moment, aby założyć sklep z odzieżą dla puszystych. To szybko rozwijająca się nisza, na którą jest spore zapotrzebowanie. Wszystko właśnie przez to, że była ona zaniedbywana przez długi czas. Ponadto, jakkolwiek sport i zdrowy tryb życia są bardzo promowane, to i tak liczba osób otyłych w społeczeństwie utrzymuje się na wysokim poziomie. Spędzanie czasu wolnego i w pracy w pozycji siedzącej, złe nawyki żywieniowe i brak aktywności fizycznej przyczyniają się do tego stanu rzeczy. A w końcu trudno zmienić przyzwyczajenia. Osoby z nadwagą też mają jednak pieniądze i też chcą dobrze, modnie i elegancko wyglądać.

Dostrzegli to producenci ubrań, którzy swą ofertę zaczęli kierować wyłącznie do puszystych. Specjalizacja pozwoliła im lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, dostarczając ubrania lepiej leżące, w lepszych fasonach, bardziej wygodne niż do tej pory, a do tego zdecydowanie bardziej atrakcyjne wizualnie. Potencjał dostrzegli także sprzedawcy, których liczba wzrosła na przestrzeni ostatnich lat. Obok zwykłych sklepów stacjonarnych pojawiają się też sklepy internetowe takie jak modnyduzypan.pl. Decyzja o tym, czy zainwestować tylko w sklep stacjonarny, czy tylko internetowy, czy może połączyć obie formy działalności, nie jest wcale łatwa.

Wiele zależy od posiadanego kapitału i możliwości. W branży odzieżowej, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty dla kobiet i modne butiki, sklep stacjonarny może być istotną częścią biznesu. Dzięki niemu możliwe jest wypracowanie marki i stałej klienteli. Przynosi on też prestiż i jest wygodniejszy dla części kupujących, która nie jest przyzwyczajona jeszcze do zakupów internetowych. Jednakże sklep stacjonarny wymaga zazwyczaj sporych nakładów finansowych (choćby jeśli chodzi o wynajem powierzchni sklepowej, wynagrodzenie pracowników, etc.). Sklep internetowy też wiąże się z poniesieniem określonych kosztów, ale tu w razie porażki dużo łatwiej zwinąć interes. Pod pewnymi względami jest to jednak prostszy i mniej ryzykowny sposób prowadzenia działalności. Z pewnością jednak internet pozwala dotrzeć do szerszej bazy klientów, więc najlepszym rozwiązaniem i tak jest połączenie obu działalności.

Zakładając sklep stacjonarny lub internetowy dla puszystych trzeba się jednak postarać o to, aby oferowane ubrania czymś się wyróżniały – otyli coraz częściej podążają za modowymi trendami i mają coraz większe wymagania. Dlatego też warto postawić przede wszystkim na jakość wykonania, wysokogatunkowe materiały, niepowtarzalność wzorów i kolorystyki. Asortyment powinien być możliwie jak najszerszy. Warto też zainwestować w różnego rodzaju dodatki – bransoletki, torby i torebki, biżuterię.

Należy pamiętać, że wyższa jakość oznaczać będzie wyższą cenę sprzedawanych ubrań. Wyznaczenie odpowiedniej ceny, niewygórowanej, ale też zapewniającej rozsądną marżę, będzie dla właściciela sklepu pewnym wyzwaniem. Warto też podkreślić, że moda dla puszystych kobiet jest dużo bardziej wymagająca niż moda dla puszystych mężczyzn. I to też warto brać pod uwagę, chcąc otworzyć biznes tego rodzaju.

Kłopot może sprawić znalezienie odpowiednich dostawców. Są to zazwyczaj stosunkowo małe podmioty, które osobie spoza branży nie będą znane. Wyszukanie, sprawdzenie ich oferty i wybór najlepszych producentów może okazać się praco i czasochłonne. Nie będzie też łatwo znaleźć odpowiedni personel. To ważne zarówno w przypadku sklepu stacjonarnego, jak i – wbrew pozorom – internetowego. W obu wypadkach klient będzie prosił o rady, więc liczy się nie tylko zwykła uprzejmość, ale też po prostu wiedza o ubraniach, stylizacji, dobieraniu odpowiedniego rozmiaru pod kątem sylwetki kupującego. To istotna kwestia, która może wpłynąć na późniejszą decyzję klienta o powrocie do sklepu i ponownym skorzystaniu z jego oferty. Atutem może też być współpraca z krawcem lub krawcową, którzy będą mogli na zamówienie uszyć ubranie, w którym osoba puszysta będzie dobrze wyglądać i świetnie będzie się czuła. Dzięki temu część osób, która normalnie nie skorzystałaby z oferty sklepu, będzie mogła od razu skorzystać z poprawek, dzięki którym ubranie lepiej będzie pasować do sylwetki.

Prowadzenie sklepu z ponadwymiarową odzieżą nie jest wcale proste. Choć jest spory potencjał, kłopoty może sprawić pozyskanie klienta i przekonanie go do własnego sklepu i jego oferty – odpowiedni marketing i promocja będą trochę kosztować. Właściciel sklepu musi także wykazać się cierpliwością i poświęcić na ten biznes sporo czasu. Mimo to warto, bo w niszy odzieży XXL wciąż można jeszcze wiele zdziałać i taki interes ma spore perspektywy.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!