Prowadzenie sklepu internetowego

Wiele osób, które szukają jedynej drogi w biznesie internetowym stawia na e-sklepy. Dlaczego? Obecnie jest taka moda. Biznesy lokalne przeistaczają się w biznesy internetowe, które podobno mają przynosić większe zyski i jeszcze lepszą renomę i znajomość firmy przez klientów. Ale czy tak jest naprawdę i prowadzenie sklepu internetowego jest sielanką?

Niestety nie. Znajomość branży od środka potrafi wytrącić nie jednego młodego biznesmena z równowagi. Biorąc za przykład sklep internetowy… mamy duże zyski, jeszcze większe obroty, ale za każdym razem pracy jest co niemiara. Sklep internetowy prowadzony jest 24 godziny na dobę. Nie ma przerwy i możliwości wyjechania na urlop. Ten biznes toczy się cały czas, ludzie zawsze zaglądają na sklepy internetowe i przeglądają aukcje allegro. Chwila przestoju może być końcem sklepu internetowego – wystarczy, że przechwyci ją konkurencja i skutecznie w tym kierunku zadziała.

Prowadzenie sklepu internetowego jest trudne. Niekończąca się analiza konkurencji, walka cenowa, marketing i zdobywanie klienta. Czy wiecie, że w średnio popularnych branżach pozyskanie klienta kosztuje tyle co marża z jego kilkukrotnych zakupów? Podstawowym założeniem jest pozyskanie i utrzymanie klienta… ale jak utrzymać klienta w sklepie internetowym? – To kolejne zadanie przed którym stają ich właściciele. Olbrzymia ilość pracy okupiona całkowitym brakiem czasu.

Nie jest łatwo i każdy, kto planuje założenie własnego sklepu powinien to doskonale przemyśleć. Automatyzacja jest trudna, a na zatrudnienie pracowników, którzy wyręczą nas w wielu czynnościach często jest ryzykowne. Rynek ciągle się zmienia, raz sklep zarabia 300%, a raz spada całkowicie ponad normę i ma dwa miesiące przestoju.

To tak ogólnie. I żeby nie było tak negatywnie z samego startu – na sklepie internetowym można zarabiać konkretne pieniądze. Wszystko zależy naturalnie od strategii, podejścia do biznesu i poświęcenia się pracy. Każdy ma takie możliwości, wystarczy odpowiednio biznes zaplanować. Nie trzeba mieć ogromnych magazynów, miejsca na towary, znajomości i umiejętności marketingowych. Wszystko można załatwić w trakcie, wynająć firmę pozycjonerską, skorzystać z usług polegających na przekazaniu obsługi wysyłki towarów firmie zewnętrznej itd. Wszystko da się zrobić i skutecznie ogarnąć, a naprawdę każdy ma możliwość wystartowania w tym biznesie. Dla bardzo chcących nawet nie trzeba posiadać ogromnej gotówki na start. Metodą chałupniczą działa wiele sklepów internetowych. Warto spróbować.

Co myślicie o biznesie internetowym, głównie e-sklepach?

 

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email

No comments yet... Be the first to leave a reply!