Internetowa kampania sklepu internetowego Spartoo.pl
W Internecie rozpoczęła się kampania reklamowa mająca na celu wprowadzenie na polski rynek e-sklepu Spartoo.pl, który jest europejskim leaderem sprzedaży obuwia on line. Działania prowadzi sieć afiliacyjna NetAffiniation.
Cele
Głównym celem współpracy Spartoo.pl z NetAffiliation jest wykreowanie wizerunku Spartoo w Polsce, jako największego sklepu obuwniczego on line jak również zbudowanie bazy klientów i zdobycie ich lojalności. Kupowanie obuwia przez Internet nie należy do zwyczaju polskiego klienta, kampania reklamowa ma na celu zmianę tej postawy konsumenckiej jak również szybki wzrost generowanych sprzedaży i zdobycie pozycji lidera na rynku polskim na tej branży.
Te cele mają zostać zrealizowane w modelu efektywnościowym, który pozwoli klientowi na całkowitą kontrolę kosztów marketingowych związanych z wejściem na nowy rynek. Wszystkie kampanie NetAffiliation prowadzone są we wspomnianym modelu efektywnościowym.
Kontekst
Spartoo.pl to wiodąca w Europie strona prowadząca sprzedaż obuwia on line. spartoo.pl wyróżnia się bogactwem oferty znanych i modnych marek takich jak Converse, Kickers, Dr Martens, Nike… W sumie e-sklep posiada ponad 400 marek i ponad 1500 modeli w swojej ofercie.
Aby zdynamizować proces pozyskiwania nowych klientów i zdobyć ich lojalność, została stworzona Strefa Przywilejów Spartoo, w której klienci mogą korzystać z interesujących promocji. To druga kampania afiliacyjna uruchomiona przez NetAffiliation. Za każde zapisanie się do newslettera, użytkownicy mają dostęp do licznych ofert: kupony na zakupy, dodatkowe punkty stałego klienta, dostęp do ofert specjalnych, korzystne warunki płatnicze. Program jest rozliczany w modelu CPL. Uczestniczy w nim ponad 200 wydawców o tematyce moda, styl i fashion, w tym największe bazy emailingowe w Polsce.
Spartoo.com działa na wielu rynkach Europy. NetAffiliation, międzynarodowa platforma afiliacyjna działająca w 12 krajach europejskich, wspomaga kampanie reklamowe Spartoo w wielu krajach Europy (Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Holandia, Belgia, Niemcy, Austria, Norwegia, Finlandia, Szwecja i Dania).
Działania
NetAffiliation stworzyła kampanię afiliacyjną Spartoo.pl rozliczaną w modelu hybrydowym CPL+CPA, gdzie wydawcy są wynagradzani za każde zapisanie się użytkownika do newslettera oraz za dokonane zakupy na stronie. Uczestniczy w nim ponad 500 wydawców o tematyce moda i styl. W kampanii wykorzystywane są kreacje z wyraźnym call to action, które mają zachęcić użytkownika do wejścia na sklepu Spartoo.pl, zapisania się do newslettera i dokonania zakupu.
NetAffiliation przygotowuje również ofertę korejestracji. Jest to technika wykorzystywana w performance marketingu, która pozwoli na pozykanie nowych użytkowników serwisu. Baza tworzona za pomocą korejestracji jest w 100% opt-in. Pozyskane dane w następnym etapie mogą być używane do budowania lojalności klientów.
Rezultaty
Wynikiem kampanii jest znaczny wzrost widzialności Spartoo.pl i rozpoznawalności marki na polskim rynku. W pierwszym miesiącu kampanii do Klubu Przywilejów zarejestrował się ponad 6000 aktywnych klientów. Po pierwszych trzech miesiącach sklep on-line Spartoo ukształtował pozycję lidera w swojej branży na rynku polskim. Rezultatem kampani reklamowej prowadzonej w tym kanale jest również szzybki wzrost popularność kampanii wśród wydawców, którzy mają dostęp do bogatego wyboru nośników reklamowych jak również kilkuprocentowy współczynnik konwersji na stronie Spartoo.pl
O NetAffiliation
Spółka NetAffiliation należąca do grupy C2B to platforma afiliacyjna założona w 2003 roku, liczącą dziś ponad 130 współpracowników. Lider na rynku europejskim i południowo-amerykańskim, obroty spółki wciąż rosną i w 2011 roku osiągnęły 40 milionów euro.
NetAffiliation proponuje reklamodawcom skorzystanie z sieci ponad 100 000 wydawców gotowych na przeprowadzenie 1 700 kampanii online na calym świecie.
Najważniejsze sektory to : finanse, motoryzacja, zakupy grupowe, kluby zakupowe, serwisy randkowe, telekomunikacja, ubezpieczenia, FMCG.
Kilka referencji: Vodafone, Skoda, Décathlon, TomTom, Toyota, TESCO, Newsweek, IBM, SEAT, Groupon
Ekipy NetAffiliation doradzają i sugerują wydawcom wybór strategii w dziedzinie afiliacji i najlepiej dopasowane narzędzia reklamowe do każdej kampanii.
Specjaliści od e-marketingu to jednocześnie konsultanci i mediatorzy pomiędzy dwoma stronami: reklamodawcami i stronami internetowymi. Ich misją jest wybór wydawców i generowanie rezultatów dla klientów. Ich celem jest zaproponowanie jak najlepszych rozwiązań reklamowych zarówno reklamodawcom, jak i wydawcom.
Co to jest afiliacja?
Afiliacja to praktyka marketingowa dzięki której reklamodawca publikuje swoje oferty handlowe poprzez sieć stron internetowych – wydawców.
To model organizacji, który jest oparty na zasadzie efektywności : wydawca, który zgadza się na opublikowanie kreacji reklamodawcy otrzymuje swoją część wynagrodzenia jeśli internauta wykona określone działanie na stronie internetowej reklamodawcy : zakup, umówienie spotkania z konsultantem, wypełnienie kwestionariusza czy zapisanie się do newslettera.
Międzynarodowy zasięg
NetAffiliation jest aktualnie obecna w 15 krajach. Grupa rozwija działalność na innych kontynentach, wzbogacając swoją sieć wydawców w Europie i Ameryce Południowej.
NetAffiliation realizuje 60% swoich obrotów na rynku międzynarodowym. Aby wzmocnić tę dynamikę, firma otwiera trzy nowe filie : w Madrycie, Sao Paulo i Warszawie.
Country Managerowie, eksperci w e-marketingu, będą pilotować operacje w Sao Paulo,Warszawie i Madrycie
Nowi country managerowie zostali wybrani, aby pilotować rozwój działalności NetAffiliation w wymienionych trzech krajach. Ich główne misje to rozwój sprzedaży całej linii produktów na poszczególnych rynkach jak również pilotowanie produkcji (relacje z klientem, wydawcami, doradztwo).
Michał Sołtys, Country Manager Polska (38 lat)
Ukończył studia marketingowe na Uniwersytecie Gdańskim, jak również studia w zakresie Marketingu Interaktywnego na Uniwersytecie Paris XII. Michał rozpoczyna swoją karierę w 2002 roku jako OnLine Project Manager w Wenezueli. Następnie współpracuje z agencją Media Update Interactive w Londynie.
W 2008 dołącza do ekipy NetAffiliation jako Country Manager Poland i w 2011 roku otwiera biura w Warszawie.
W Polsce już 15 000 wydawców obsługuje kampanie platformy NetAffiliation, a Toyota, TESCO, Newsweek, Aviva, Colgate, PKO BP, Bank BGŻ, IBM to jedni z najważniejszych spośród 80 reklamodawców na tym rynku.
Międzynarodowa platforma afiliacyjna świadcząca pełen zakres usług w dziedzinie performance marketing. NetAffiliation jest częścią grupy C2B, która od 8 lat intensywnie rozwija się na rynkach Europy i Amaryki Południowej proponując innowacyjne i kompleksowe rozwiązania niezbędne do prowadzenia efektywnych kampanii w Internecie. W połowie 2011 roku C2B wzbogaciło swoją ofertę o działania w zakresie Mobile Marketingu, zapewniając swoim klientom rozwiązania technologiczne dostosowane również do szybkiego rozwoju rynku urządzeń mobilnych.
Klienci : Vodafone, Skoda, Décathlon, TomTom, Toyota, TESCO, Newsweek, IBM, SEAT, Groupon
No comments yet... Be the first to leave a reply!